Nudy na zajęciach z fizyki? Czas to zmienić!

Posted on 14/01/2020 7:32am

Pośród osób narzekających na ogólnie złą kondycję polskich szkół znajdą się i tacy, którzy będą przedstawiać obóz, iż lekcje fizyki są niewłaściwie prowadzone. Zarówno uczniowie gimnazjum, jak i uczniowie liceum wesprą tą opinię, ponieważ wygląda na to, że ponad połowa uczniów przyznaje, że fizyki po prostu nie trawi. Czy można zrobić cokolwiek, by fizyka stała się przedmiotem ciekawym i lubianym?

Plan przekaźników
Author: Simon Green
Source: http://www.flickr.com
Duża ilość obecnych rodziców pamięta swoją szkolną fizykę (lub wspomina, że nic z tych lekcji nie pamięta) i deklaruje, że chce dla swoich dzieci większej liczby projektów badawczych, samodzielnego poznawania świata i multimedialnych pomocy naukowych zamiast wielostronicowych zadań domowych polegających na obliczeniach prędkości samochodu przemieszczającego się z punktu A do miejscowości B.

Deklaracji tych warto wysłuchać i wreszcie wykorzystać fakt, że te opinie są podane jak na dłoni.

Jeśli sądzisz, że prezentowany tutaj tekst jest cenny oraz poszukujesz czegoś podobnego, to kliknij oprócz tego ten link, a zobaczysz więcej informacji kraków pływanie.

Fizyka, tak jak chemia czy biologia, zdecydowanie nie należy do przedmiotów teoretycznych, których można wykuć na blachę z książek. () Dobrze jest zacząć od lepszego wyposażenia pracowni, w jakich odbywają się zajęcia. Czasem są to typowe sale, w których naprawdę wszystko jest, i w których znajdziemy rozmaite przyrządy pomiarowe,przekaźniki elektroniczne, biurka gotowe do wykonywania przy nich doświadczeń - więcej na mselektronik.pl.

Czasami jednak zajęcia z fizyki przeprowadzane są w klasach całkowicie do tego się nie nadających lub takich, które też są przeznaczone do nauczania innych przedmiotów. Trudno wtedy zebrać wszystko, co będzie potrzebne do atrakcyjnych, wypełnionych eksperymentami albo badaniami zajęć.

Następną sprawą jest rozwijanie wyobraźni. Opisywanie młodzieży o tym, czym są fale dźwięku, rozmaite zjawiska z zakresu optyki lub przekaźniki elektroniczne jest niestety bardzo przestarzałe i nietrwałe i nie wzbudzi takiego zainteresowania, jak pokazanie rozmaitych zjawisk, danie do pooglądania różnych przedmiotów, umożliwienie samodzielnej nauki obsługi przyrządów mierniczych albo optycznych. Dobrze jest pobudzać zainteresowanie, a rzeczy trudne i zagmatwane przekładać na język prostszy, pełen porównań i przykładów z życia.

Wbrew powszechnemu przekonaniu z lat młodości dzieci są w stanie wynieść całkiem sporą dawkę wiedzy, jednak musi być ona przekazana w przystępnej, atrakcyjnej formie i uzupełniona frajdą. W przeciwnym razie nauka nie da żadnego rezultatu, a dzieci będą przyswajać wiedzę tylko po to, żeby zaliczać sprawdziany.

Tags: rodzice, nauka, Optyka, fizyka